fridadahlgrens

Gräs, glass och sol

Publicerad 2011-07-28 17:45:30 i Allmänt,

Idag har vi vaktmästrat och klippt gräs nästan hela dagen, jag har gått med handjagarn och trampat runt medans Danne har kört åkgräsklipparn. Så sjukt trött i fötterna är jag, mina ben är inte gjorda för att gå runt på de där viset en varm dag som denna känns som mina fötter är elefantfötter! Men man får se de från den ljusa sidan att man får lite gratis motion på nått vis blev jag säkert lite starkare av att klippa gräs :P

Sen när vi kom hem var jag så trött men jag kan inte vara inne när solen skiner, ville egentligen åka och bada men Daniel gillar verkligen inte att bada så han var inte så på de. Så då tvingade jag med honom en sväng på stan istället kan ju inte sitta inne och hänga! Vi gick förbi loppisen som är vid hamnen, tänkte att vi kasnke kunde göra några fynd,

 

och hittade denna underbara soffa och fotölj som vi kände direkt skulle passa in hos oss! Fin va!?!
Solen värmde eller rättare sagt steker så vi tyckte att vi hade gjort oss förtjänt av en glass så då blev det en glass och sommarmys vid gästhamnen!

 

en twsiter till mig...

... och en calippo till Daniel
Väldigt varmt och härligt var det att sitta vid hamnen och äta glass, ett härligt sommarminne!

Sen var det dags att vandra hem igen då Daniel hade en tid att passa, hans kompis Martin som numera bor i Oslo är nämligen här så han skall umgås med honom ikväll, så då var det bara att börja med Middagen som blev kanske bland det godaste som finns...



UGNSPANNKAKA



Som serverades med mammas hemmagjorda jordgubbssylt och glass,
MUMS!

Nu är det matkoma och Daniel har åkt iväg så nu ska jag dö en liten stund i soffan och bara njuta av att vara ensam en liten stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela