fridadahlgrens

Påsklovet

Publicerad 2013-04-08 10:43:30 i Allmänt,

JJa, påsklovet har vart helt underbart! Några dagar i fjällen med svärföräldrar och föräldrar, lite skoter åkning och bobåkning, sol och en lite röd näsa men helt underbart! Önskar att man åkte oftare till fjällen för de är ju så härligt att sitta på fjället grilla korv och titta in i solen!

Sen har de vart några dagar på hemmaplan som fyllts med en massa roliga saker och bara känslan av att få vara hemma och njuta har inte vart helt fel. De är så skönt att fylla dagarna med sånt som bara faller en in, vi har vart på bio, sett innebandy och bara vart ute i vårvädret.
 
Så igår när jag satt mig på tåget upp kändes de tungt, väldigt tungt, vill inte lämna Ume vill helst av allt vara kvar, vara kvar i vårvädret och allt och alla som finns kvar i  kära gamla Ume. Känns faktiskt inget vidare att vara här, lite ensamt och lite ångest över att jobba, men det går väl över, bara att bita ihop och klara av det, när man väl ser på de hela så är de ju bara 2½ månad till sommarlov.  Längtar, längtar som tusan men tills dess är det bara att bita ihop.
 
Igår på tåget upp följde jag IKSUs sista semi och Dalens semi. Helt sjuk vändning av båda lagen ligger under i matchserien men vänder och går till final! Så till helgen blir det att bänka sig framför tv och hejja på Umeålagen! Inser när jag ser innebandy hur mycket jag saknar att spela, kliar i fingrarna kan man lätt säga. Bara de gör ju att jag hoppas på jobb i Ume nästa termin så jag får röra en boll ibland iaf!!

Ne nu ska jag peppa upp mig till jobb, mota bort ångesten och plocka fram mitt bättre jag, haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela