fridadahlgrens

En sån där dag...

Publicerad 2013-03-21 21:27:11 i Allmänt,

Alla mina dagar här uppe som idrottslärare har verkligen inte vart frid och fröjd. Kan inte räkna på fingrarna hur många gånger jag sagt att jag inte ska vara idrottslärare (iaf inte får yngre åldrar). Men samtidigt har de sin charm också nu när man börjar bli lite mer varm i kläderna och känner eleverna bättre. Och idag var en sån där bra dag, där alla elever var på sitt bästa humör, solen sken från klarblå himmel (fanns lite moln men de såg jag inte :P) och eleverna åkte skidor nerför en liten kulle och var väldigt nöjda! De är sånna dagar man njuter av att vara idrottslärare få vara ute i solen en hel dag! Idag var  helt enkelt en bra dag på jobbet!
När jag kom hem tog jag tag i problemet medmin inneboende. Jag lät han skriva på ett kontrakt om en månads uppsägning å sa sen upp han. Sista April är han ute! Så nu har jag en månad på mig att hitta någon ny som vill flytta in. Så om någon behöver boende i Gällivare frinns det ett rum hos mig att hyra! Men de känns ändå skönt att jag gjorde detta, de är ändå min lägenhet och jag som bestämmer vem jag vill ska bo här, jag skall inte behöva känna att det är jobbigt att gå hem! Så jag klappar mig själv på axeln och säger bra gjort Frida även om jag tyckte de var väldigt jobbigt.
 
Får hoppas att mitt flyt fortsätter imorn, de är ju endå fredag och det är ju veckans bästa arbetsdag med bara slöjd på schemat! Sen på eftermiddagen ska jag lämna in mina skidor på valla service inför dundret runt på lördag och även få på föreläsning med Martin "axon" Löwgren så  imorn kommer bli en bra fredag!

Önskar jag kunde bjussa på bilder från min dag i solen men har bilderna på mobilen och ingen sladd tyvärr :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela