fridadahlgrens

slut på energi

Publicerad 2011-07-21 19:44:49 i Allmänt,

Bestämde mig redan igår att när jag kom hem från jobbet idag skulle jag genast bege mig ut på löptur, för att se om det onda som jag alltid drabbas av mirakulöst gått bort. Efter 6 km cykling och sedan ett försök på en ca 4 km löptur, som gick så där kunde springa nästan hela vägen innan jag fick ge upp för att kroppen säger ont!
Men det har ju gått bra att köra intervaller så ska nog försöka trappa upp dem istället så akn jag ju springa nått iaf!

Sen väl hemma var vi tvugna att laga middag med, så tråkigt och jobbigt när man är så hungrig och slut på energi att man bara vill dö! Men efter lite tjurande så bestämde lagada jag midag iaf äta måste man ju! Så till middag blev det kyckling i sambal olek sås och in i ugnen med dem och till kycklingen så blev det bulgur! Älsakr verkligen den där såsen så lätt och det blir så gott! Man blandar bara grädde, creme fraiche, soja och sambal olek och häller över kycklingen eller kötten och in ugnen! Gott och lätt att göra!!

Det värker i benen efter en heldag på jobbet och löptur på de och ändå så finner jag mig i attjag har energi att baka en kladdkaka innan det blir att parkera sig i soffan för resten av kvällen!

Våra katter är ju fast ute på sommarstugan på Burön, och fick just höra att våran Doris inte bara jagar möss hon har ätit och spytt upp ödlor och kommit in med rätt så stora fåglar! Hon har tydligen blivit helt galen, kommer bli jobbigt i höst när hon skall vara inne igen hehe


här är änderna

och där är änderna borta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela