fridadahlgrens

Hälsan är på topp

Publicerad 2011-11-09 14:54:43 i Allmänt,

Fick för ett tag sen en inbjudan om att vara med på ett forskningsprojket om typ svenska folkets hälsa och hur vi mår allmänt. De ingick att först svara på en massa frågor om hur du lever ditt liv hur då mår och allt sånt som hör till. Sen idag var det dags att göra en fysisk undersökning om hur jag mår. De kollade längd, vikt, hörseln och hur mycket luft man fick plats med i lungorna. Ändå kul att veta och inte behöva gå till vårdcentralen och kolla bara för att man är nyfiken. Sen fick man även veta fettprocenten i kroppen i armar ben och bål områdena även de lite kul att veta bara för att, inte för att jag eegentligen bryr mig men som sagt kul att veta!

Sen tog de även massa blodprov och urinprov och svaren på de får man om ca en vecka. Men de hon kollade idag så var allt tipp topp. Men de är ju trots allt oftasst via blodproven som man få veta hur men egentligen mår :P så bara hoppas man mår bra!

Sen lyxde jag och Danne till det med att äta Lunch på stan när vi liks var där. Så det blev lunch buffe på Costas inte alls dumt riktigt gött!!

Nu ska jag fundera om jag ska gå på pass på iksu eller ge mig  ut och löpa, har inte testat helt att löpa sen jag vart och fixat ryggen. Så kasnke ska testa de och se om de har blitt bättre, svåra frågor de här de tål att tänkas på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela