fridadahlgrens

idag är det en sån där dag...

Publicerad 2011-11-24 09:45:35 i Allmänt,

... när jag känner för att inte göra nånting. Har suttit och stirrat in i dataskärmen en lång stund nu och varken orden eller tankarna vill oraganisera sig. Ibland är det som att det blir error i hjärnan och ingenting verkar funka iaf när det kommer till att måste plugga och skriva. Det är tur att jag känner mig så pass långt fram att jag kan ta helg den här veckan och ta nya tag på måndag!

Idag ska jag nog ägna mig åt min symaskin, känns som att vi behöver en dejt ;) Alltid kan man sy ihop nått roligt, det finns ju några jag kan sy åt nu :D

Blir nog nått sånt här idag!

 

 

såg att jag fått en kommenter om brödet jag bakade igår och visst kan jag dela med mig av de här kommer de kusin!

Lingonbröd i Långpanna

7dl Vetemjöl

7dl Rågsikt

7dl Grahamsmjöl

2tsk Salt

4tsk Bikarbonat

1L Filmjölk

1½dl Sirap

2dl Lingonsylt

 

Sätt ugnen på 185 grader

Blanda alla torra ingredienser

tillsätta sirap, filmjölk och lingonsylt

jag brukar slänga i lite frysta lingon med, mest bara för att jag har det i frysen

Blanda ihop allt, blir en kladdig deg

och häll ut i smord långpanna

Grädda i nedre delen av ugnen ca 40 min

kanterna ska ha släppt och den ska vara gyllenbrun då är den typ färdig

 

Hoppas det skall smaka!

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2011-11-24 17:40:52

Tack så mycket!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela