fridadahlgrens

Snaaart Sommarlov!

Publicerad 2013-06-11 17:22:45 i Allmänt,

Nu när vi vet vart vi ska bo å jobba i höst känns det extra skönt att det snart är sommarlov. Vi kan njuta av vår ledighet å sen vet vi vart vi skall jobba till hösten! Var iaf å besöktemin nya skola tittade runt lite och löneförhandlade med rektorn. Kul å se vart jag skall jobba men lite nervös över att att ha högstadiet. De blir lite av en utmaning men nångång måste ju vara den första så med rätt inställning s kommer det nog gå bara fint! Kommer nog inte bli en lika lång höst som förra då även DB å våra kära katter kommer bo här!
 
Å sen de där med löneförhanda huvva, att förklara varför man är värd att få mera pengar, tur jag fått lite pointers av mina kolegor på min nuvarande skola så då gick ju även de bra.  Så hösten blir säkert jobbig nya elever nya saker att göra men samtidigt ser jag framemot de nya utmaningar och nya äventyr!

Men innan hösten kommer så blir det på Torsdag SOMMARLOV! Fy fasen så skönt, man blir inte lärare för att bli rik men att få vara ledig typ hela sommarn väger upp en hel massa! Och det bästa av allt är att det är 8 veckor betald ledighet, fy FAN så jävla underbart! Åtta veckor av flyttpackande, bilsemester, vänner på burön och sol å värme hemma i Norrfors!

Så nedräkningen kan verkligen börja nu, på fredag liftar jag nog hemmåtmot Ume och sen vidare till Burön och Övik! Men bäst av allt är att DB också är ledig hela sommarn!
Hare bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela