fridadahlgrens

men ååh...

Publicerad 2013-03-19 17:46:09 i Allmänt,

Jag blir så less. Kom på förra veckan att det faktiskt skulle vara bra att skriva ett kontrakt med mina inneboende bara för att vara på den säkra sidan, så att vi vet vad som gäller. Jag vill ha med minst två månaders uppsägning för att jag ska tycka att det känns ok. Så man har tid att hitta någon ny och kanske inte behöver bry sig under mitt sommarlov. Men nu håller jag på bli tokig.

Den ena inneboende vägrar att skriva mer en en månad för att han kan ju hitta nån annanstan att bo, samt att han inte vet hur de kommer att bli och de är ett otryggt boende som bara är tillfälligt. Visst visst de kanske är så men jag vill inte heller känna mig otrygg med en månads uppsägning. Sämsta argumentet att han inte vill stå och tombetala för ett rum om han får boende någon annanstans. Men samtisdigt så är de ju uppsägningstider överallt å de är väl sånt man får ta.
Får bara lust att slänga ut han å hitta nån ny som kan flytta inpå en gång! Funderar på att skriva en månad å sen säga upp han på en gång bara för att jag blir så förbannad!

Hade vart så skönt att veta att jag hade klart redan nu att denna lägenhet här i gällivare var uthyrd under sommarn så jag bara kan slappna av å hare bra i sommar.

Känner nämligen på mig att om jag inte gör nått nu kommer han säga upp sig lagom till juli så står vi där med stor hyra och kan inte njuta av sommarlov.

Få fasen ståpåmig vara litemodig å säga upp hanpå en gång, blir förresten tokig på att han aldrig hjälper till och städa gemensamma utrymmen heller. gaaah kännermig lite på krigsstigen, men jag vill bara att allt skall vara klart över sommarn!

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2013-03-19 19:55:33

Kasta ut han om han inte skriver på. Du har juvrättigeherna där du som är värd.

Svar: Japp och nu är de gjort! Han fick sin en månads uppsägning som han ville och därmed även uppsagd! så nu är det bara att hoppas att någon annan vill flytta in!
Frida Dahlgren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela