fridadahlgrens

Oj, oj, oj länge sedan sist

Publicerad 2013-03-07 11:20:44 i Allmänt,

Fick ett infall så nu tar jag upp mitt bloggande igen. Det har hänt en del saker sen sist jag skrev något här. Först och främst fick jag ut mitt examensbevis för ungefär ett år sedan, inget mera plugg för min del! Sen då, jo i somras var båda jag och Daniel kvar i Umeå, var en härlig sommar. sökte en del jobb och fick en del jobb.

Valet stog tillslut mellan ett en terminsvik i Lycksele eller ett år i Gällivare. Efter mycket om och men vägande av för och nackdelar så blev valet ett år i Gällivare. Jag jobbar numera som Idrott och textilslöjdslärare i Gällivare kommun. Känns sjukt att jag snart har gjort ett år i Norrbottens inland.

Men överlag trivs jag fint. Jobbet blir bättre och bättre när man börjar bli lite varm i kläderna och har lärt känna eleverna. Man lär sig nått varje dag och inser att det kommer ta ett bra tag innan man verkligen kan allt man förväntas kunna. Men det går framåt och som sagt jag trivs där uppe i norr.

Enda minuset är att Daniel han är kvar i Umeå. Så sen i Augusti har vi vart särbos. Med två stora lägenheter i varje stad och inneboende. Kanske inte riktigt så vi hade tänkt oss att de skulle bli men vad gör man inte för att få ekonomin att gå ihop. Tillslut så kommer vi nog få jobb på samma ort. Men för nu så är det som de är och inte så mycket vi kan göra åt de hela.

Förhoppningen är att det skall lossna lite tjänster i Umeå så vi kan bo kvar på nydala och samtidigt ha nära till Övik och Burön på sommarn! Det enda vi vet med säkerhet de är att vi inte skall jobba i sommar vi skall njuta av min semesterlön och bara lata oss på ön!

Oj. nu blev de ett långt inlägg men får väl se om jag orkar hålla upp mitt bloggande den som lever får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela