fridadahlgrens

Dagarna som går

Publicerad 2011-06-29 21:55:15 i Allmänt,

Dagarna går fort när man har roligt! Efter att jag jobbat färdigt i måndags så åkte vi ut till Burön, såg att det skulle vara fint väder och jag skulle nog inte klara av att vara inne i stan när solen skiner så skönt att man kan åka dit ut!

Var ledig i tisdags och började tre idag så har nog inte gjort så mycket mer än att bättra på brännan och bara ha det allmänt bra. Jag och Daniel har haft som projket att piffa upp och göra om nere i gäststugan och nu är vi nog färdig för tillfället iaf blev faaktisk riktigt bra





Nu finns det ju tyvärr ingen före bild men ni får tro mig när jag säger att det var en massa bråte och utrymmet typ aldrig användes men nu så är det faktiskt riktigt mysigt. Fötåljerna har jag klätt om tyvärr ingen före bild på dem heller men de var väldigt slitna och i nån kosntig orangeröd färg. Så tyckte lite marininspirerat skulle passa. Dom blev väl inte helt perfekta men det är typ första gången jag klär om möbler så jag är ändå väldigt nöjd och desutom att de passar in så bra!



Vi funderar lite på om våran lilla katt Doris egentligen vill vara vovve då man kan leka apporten med henna och hon går fot alt som oftast och desutom att hon inte verkar jaga möss eller nått men i tisdags då slog hon till. HOn tog sin första mus (iaf som vi har sett) var intressant att se när hon jaga hon tog musen alldels i närheten av stugan. Och sen sprang hon direkt till Pilsner ochskulle visa up den :P


här håller hon just på att fånga musen hanntyvärr inte få nån bild när hon bar omkring den stackars musen :P


Efter det så var det dags för kissekatterna att få sitt årliga havsbad vilket Pilsner alltid tycker är lika roligt hon älskar verkligen att bada NOT! :P





Så här arg ser man ut efter man har badat!

Medans Doris verkar näst intill obrydd att bada fast hon är ju van att bada i badkaret hemma så för henne var det nog bara skönt att få simma lite





Eftersom att det var så varmt så badad även jag men jag har börjat inse att jag börjar bli gammal då man inte badar jämt och mna klagar på att det är kallt i vattnet, men det var trots allt bara 13 grader i vattnet och de är inte varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela