fridadahlgrens

Näske Lax!

Publicerad 2011-06-22 21:01:22 i Allmänt,

I dag efter jobbet så kom Danne och hans pappa och hämtade mig så åkte vi ut till näske för att fiska lax. Dom har en put and take där vilket innebär att man fiskar inom inhängnat område så typ varje gång man doppar kroken så får man en fisk! Det är riktigt kul att fiska när man får stora fiskar. Laxarna sprattlade och var riktigt fina vi fiskade upp 12 kg orensad lax inte helt dumt, Det roligasste var att jag fick den största fisken den vägde 4.3 kg och Dannes som var närmast vägde 3.6. Att jag fick den största gjorde att jag vann ett bio besök också :P för en gångs skull så fick jag vinna min och Dannes vadslagningar!






Våra två stora laxar det är min som är till höger, det ser ut som han har nyätit han har två stora bullar mitt på buken haha  men tur avr de så jag fick vinna!


såg att bilden på när olle och Danne jagar Doris inte kom med i förr förra inlägget men här kommer den iaf...



man kan undra vem som hade roligast :P

Imorn är jag ledig ska bli skönt att få vara ledig en dag, men istället så får jag jobba midsommar men ändå inte så farligt jobbar till fyra på midsommarafton och börjar kl 15 på midsommardagen så lite firande hinner jag med iaf! ska nog bara vara huslig och sy och tvätta imorn men även ta en löptur så man inte blir förslappad!

nu blir det filmmys!!

Kommentarer

Postat av: Isaflisa

Publicerad 2011-06-23 01:06:22

Älskar också att fiska på Näskelax, Magnus tycker att det är fusk men jag tycker det är kul att fuska, Hehe. Vad kul att du också har blogg! Skulle vilja följa den från bloglovin men jag hittar inte din URL? Skulle även vilja länka till den från min blogg om jag får =) Du får hemsk gärna ge ditt svar på min bloggsida eftersom jag inte vet om jag hittar igen detta inlägg. Har svårt att komma överens med din stilmall. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela