fridadahlgrens

Söndag

Publicerad 2011-06-26 19:26:38 i Allmänt,

En helt vanlig söndag, har jobbat även idag men tiden går rätt så fort när man jobbar så det är bra!

Eftersom Danne föräldrar bor ute i sommarstugan så har vi storhandlat idag jag å Daniel, tycker alltid det är lika härligt att titta in i kylskåpet när man handlat det finns altid nått att äta de gillar jag! Så nu tänker jag fira att den jobbar helg är över med att se på sporten och äta kladdkaka.

Har prövat en masssa olika recept på kladdkaka men det här receptet är det jag tycker är absolut godast.

3 ägg
2,5 dl socker
1 dl vetetmjöl
3/4 dl kakao
0,5 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
250 gram kesella

så blandar man ihop allt och gräddar i ca 17 min på 200 grader



kakan är god som den är men när jag tar ut den ut ugnen så brukar jag lägga på nobless med mint eller apelsin smak så smälter den och det bli kalas gott!! Kakan rekomenderas verkligen!
Nu är snart min kladdkaka färdig så nu ska det njutas, ha en bra söndag alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela