fridadahlgrens

Lite jul...

Publicerad 2011-11-20 19:21:56 i Allmänt,

Var ju hem till Norrfors och hjälpte mamma att plocka fram lite jul och byta gardiner. Fick i farten även med mig julgardiner ocg lite mattor och lite tomtar hem till mig så jag kunde inte låta bli att börja byta gardiner hemma hos oss heller. Det blir så mysigt och fint med röda julgardiner och lite adventsstjärnor! Så till veckan får väl lite tomtar och annat smått och gott komma fram så man får känna av lite jul här i lägenheten innan det är dags för att fira jul hemma. Sen ska vi se om vi kan fixa till en liten julgran med. Ja, egentligen är det tabu att kä granen innan den 23 men eftersom att vi inte ska fira jul här i lägenheten så känns det endå helt ok att klä en liten gran, måste ju ha något att lägga alla klappar under!

I veckan så får vi ju pengar så då börjar julklappsinköpen på riktigt tjohoo!! så nu för att det ska bli perfekt så är det verkligen bara snön som fattas, vet ett väldigt tjatande om denna snön men saknar verkligen snön!!

Nu blir det söndags mys Sporten och sen film :D

Min julängel!

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2011-11-20 20:05:35

Vad mysigt att åka hem och få både julkänslor och julsaker med sig :-) Jag förstår att du får feeling av att besöka din mor, hennes tomtearme är ju inte att leka med ;-) Vi kommer också att ta in julgranen tidigare i år. Jag brukar vara väldigt petig på det där men har ändrat mig. Jag vill ju kunna njuta så mycket längre av granen. Och efter nyår tycker jag att tjusningen dör lite...

Postat av: Frida

Publicerad 2011-11-21 16:13:44

Ja, det är som att öppna en skattkista när man får rota bland mammas hela tomtesamling och det bästa är att fler och fler av hennes tomtar väljer att flytta in till stan hos mig :P Ja, jag håller med man vill hinna njuta av granen och se all fina klappar under den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela