fridadahlgrens

5 veckor till sommarlov

Publicerad 2013-05-05 09:52:41 i Allmänt,

Ja, vet man ska inte börja räkna ner så långt bort men jag kan inte låta bli, för fem veckor är ändå inte mycket. Det innebär att jag om fem veckor har gjort mitt första år som lärare får ansöka om lärarlegitimation och har en massa bra erfarenhet med mig ut till nästa jobba vart de nu än blir. Sen har jag även erfarenheten av att vara särbos att bo på olika orter och ha långt hem. Jo, det har funkat men ibland har de kännts himla jobbigt att vara så långt borta från de man saknar mest som DB, familjen och vänner.
 
Men som sagt de är bara FEM veckor kvar tills det blir lång sommarledighet och funderatiner om vart man hamnar i höst. Håller en tumme för att det skall vara närmare umeå iaf. Men frams tills dess är det bara att bita ihop kan ju inte ge upp nu när man är så nära att klara av detta läsår!
 
Imorn är det måndag, tre arbetsdagar sen blir det tåget till Umeå över långehlgen ska bli skön att vara hemma ett slag, ladda batterierna för att orka de sista veckorna!
 
Nu blir det power walk innan det är dags att damma av symaskinen och göra nå vettigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela