fridadahlgrens

Solsken och helg

Publicerad 2013-05-26 21:42:26 i Allmänt,

Helgen har vart stillsam och mysig. inte kunnat göra nått annat då det vart skrallt i kassen nu på slutet av månaden. Då tänker de flesta men, man fick ju lön innan helgen. Inte om man jobbar för kommunen, det är ett straff när den 27 infaller en måndag gå utan pengar hela helgen när alla andra fått pengar SUCK men men imorn kommer äntligen lönen!

Så har äntligen värmen och solen kommit hit upp med. Nu hoppas jag den är här för att stanna! Upptäckte dock att jag packat ner hela min sommar garderob och tagit ner den till ume, trodde inte jag skulle få uppleva värme här innan sommarlov haha. Som tur var hade de rea på LIndex så hittade mig ett par shorts för en tjuga iaf. Annars har jag inte gjort mycket i helgen lapat sol och läst böcker vad annars kan man göra när solen och sommarvärmen äntligen kommer och man inte har några pengar :P
 
Men nästa helg blir desto mer händelsrik, hoppas på bra väder så ska jag sitta på ängarna njuta av brännboll och umgås med en massa härliga vänner! Får bara hoppas fredags tåget är i tid så man kommer fram i rimlig tid. Får väl förfesta lite själv på tåget så blir tågresan lite roligare med haha
 
sommarlovet närmar sig med stormsteg och jag har svårt att förstå att jag redan har jobbat ett läsår som lärare. Tiden går så fort, känns som det var två veckor sen det var augusti och jag gjorde min första dag på Mariaskolan. Men om ca tre veckor börjar min semester/sommarlov det första betalda sommaren. Jag kan vara ledig och ändå få pengar vilken oerhörd lyx de kommer bli! Det ser jag framemot!

Så fem arbetsdagar innan det blir ume igen Jippi!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela